تبلیغات
مهندسی برق دانشگاه آزاد مسجدسلیمان - نکته هایی مهم و کوچک برای آغاز کردن یک روز دلپذیر و شاداب
***به وبلاگ مهندسی برق دانشگاه آزاد مسجدسلیمان خوش آمدید*** چکیده پروژه کارشناسی کل گرایشهای برق*** لطفا پس از مشاهده مطالب ارائه شده نظر خود را مطرح کنید*** ترس از وارد شدن در هر کار، شکست را به همراه دارد***


تحقیقات نشون میده حالت آغاز کردن صبح درست مانند یک مایع که به شکل ظرفش در میآد به کل روز شما شکل میده.

اما چطوری حس و حال آغاز صبحمون رو ارتقا بدیم؟


1-گوشی موبایل یا ساعت کوکیتون رو دور نگاه دارید

ممکنه دوست داشته باشید که گوشیتون پیشتون باشه تا به سادگی بتونید حالت اسنوز رو  انتخاب کنید.گوشیتون رو کمی دورتر از خودتون بگذارید تا مجبور باشید که خودتون رو بکشید یا حتی بلند شید تا بهش برسید-هر حرکت کششی بخش بیداری مغز رو تحریک میکنه.

برای مشاده ادامه مقاله روی "ادامه مطلب" كلیك كنید...


 

-چای و قهوه نخورید
ممکنه طبق عادت اولین کاری که میکنیم پس از پا شدن از خواب این باشه که مستقیم بریم سراغ چای و قهوه،اما باید از این کار دوری کنیم.از اونجا که بدن شما چند ساعت بدون آب رو سپری کرده،چیزی که نیاز دارید یک مایع تشنگی بر مانند آب پرتقال تازه(با فشار گرفته شده) یا آب گریپ فروت هست.

آب داغ و کمی لیمو یا عسل هم راه خوبی واسه آغاز یک روزه.اگه میتونید کمی زنجبیل هم اضافه کنید بهش-این کار سیستم گردش خونتون رو ارتقا میده.


3-نرمش در صبح

بیشتر ما دوست نداریم اما یه کمی نرمش واقعا کمک کنندست.راجبه دویدن چند مایله صحبت نمیکنیم ،تنها یه مقدار نرمش حتی به همون حالت خوابیده که حسابی کشیده بشه تنتون و جلو و عقب برید تا دمای بدنتون بالا بره و متابولیسم و فعالیت آنزیمی آغاز شه.اگر قصد فعالیت های سنگین تری دارید حتما خودتون رو گرم کنید[من خودم اصلا ورزش(نه نرمش)صبحگاهی رو توصیه نمیکنم چون واسه قلب ضرر داره و تازه از خواب بیدار شده.استارت سنگینی بهش وارد میشه.نویسنده وبلاگ]


4-تنفس عمیق

اغلب احساسی از اضطراب پشت یک روز پر تنش هست و گاهی اوقات  وقتی از خواب پا میشیم از آرامش به دوریم.برای اینکه بدنتون به حالت آرامش برسه  مهمه که عملکرد بدنتون رو کنترل کنید مانند ضربان قلب و تنفس درست.یک راه خوب تنفس 2:1 هست،این کار آسون و جدا موثر هست-به آرامی نرخ بازدم رو کم کنید طوری که بازدمتون 2 برابر دم باشه.


5-محیط

از زمانی که بر میخیزید اطراف شما بر حالتتان تاثیر میگذارند.اگر محیط دوروبرتان درهم و برهم باشه یه آغاز بده و سخت میشه به دنده راست بیاید!اتاقتون رو تا جایی که ممکنه از ریخت و پاشی در بیارید.همچنین به دکور توجه کنید برخی رنگ ها رو روحیه تاثیر دارن .اگر ممکنه چنتا گیاه سبز در  اتاقتون داشته باشید.


6-حالت خوب بدن

وضیعت بدنتان نکته اساسی است،وضیعت بد جریان اکسیژن در بدن رو محدود میکنه،یعنی اینکه حداکثر بهره رو نمیبرید و بیدار نگه داشتن بدنتون خیلی سخت میشه.توجه کنید که بدنتون رو صاف نگه دارید و صاف راه برید،شکمتون رو در طول ستون فقراتتون تو بدید.این حرکات کوچک شگفت انگیز عمل میکنند و تنش رو از بدن پیش از اونکه با روز پیش رو مواجه شید آزاد میکنند .


7-صبحانه
آیا این مهمترین وعده غذایی روز هست؟بله!پس از یک خواب طولانی صبحانه مسئول جابجایی گلیکژن کبد هست،که کمک میکنه تا سرتاسر صبح رو با تمرکز و هوشیار بمانید.صبحانه تون رو با دقت انتخاب کنید-بهترین انتخاب خوردن مقداری پروتین با کربوهیدرات هست که کمک کنه تا آگاهیتون رو در سرتاسر صبح حفظ کنید.اگر درست قبل اینکه به سر کار برسید گرسنه میشید،میتونید مقداری از صبحانه تون رو در خونه ،و بقیه رو در محل کار بخورید.

این کارها به سادگی تبدیل به عادت میشن و عادات کنونی یه روزی خاطره میشن.واسه اینکه متمرکز و شاداب شید از فردا شروع کنید!




طبقه بندی: مدیریت زمان، 
ارسال توسط ایمان حافظی
آرشیو مطالب
نظرسنجی اساتیدبرق
لطفا استاد مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید...؟









صفحات وبلاگ
پیوند های روزانه

امکانات جانبی
ابتدا نیت کنید سپس با ذکر سه صلوات کلیک کنید

از این بازی اعتیادآور آنلاین لذت ببرید
بازی آنلاین فرودگاه

دانلود

شادزیست

قالب وبلاگ

لیمونات

تک باکس

دانلود نرم افزار